Ügyintézésre kijelölt szervezeti egység:
Neve: Sopron Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Igazgatási Osztály
Címe: 9400 Sopron, Új u. 12.
Elektronikus kapcsolattartás: (KRID azonosító) 106003110 (rövid név) SMJVPH (témacsoport) Egyéb (ügytípus) Egyéb
Ügyintézők, hivatali elérhetőségük:
Antal Viktória – nyilvántartási ügyintéző
Tel.: (99) 515-263
E-mail: antal.viktoria@sopron-ph.hu
Vonatkozó jogszabályok:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
- a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Kormányrendelet
A Központi Címregiszter
A Magyarország területén található ingatlannak meghatározott eljárási rend szerint megállapított és a központi címregiszterbe bejegyzett címmel kell rendelkeznie. A központi címregiszter (a továbbiakban: KCR) létrehozásának célja, hogy a különböző nyilvántartásokban szereplő valós címadatokat egyetlen naprakész és pontos nyilvántartásba egyesítse.
A címek rendezését nem csak a KCR létrehozása indokolja, annak elvégzése az ingatlan-tulajdonosok, valamint az ott lakóknak is érdeke, mert a téves, logikátlan, párhuzamos vagy hiányzó ház- illetve ajtószámok megnehezítik az ingatlanuk használatával kapcsolatos jogok gyakorlását és a lakók elérését.
A központi címregiszter működtetéséért felelős szervként a Kormány a személyiadat- és lakcímnyilvántartásért felelős minisztert (a továbbiakban: miniszter) jelöli ki. A miniszter a központi címregiszter adatkezelője és a nyilvántartás vezetője.
A KCR létrehozásának, naprakészen tartásának feladataival, mint címképzésért felelős szervet a települési jegyzőket bízták meg. A települési jegyző felülvizsgálja az illetékességi területéhez tartozó címeket, és szükség esetén ellátja a címkezeléssel összefüggő feladatokat.
A KCR-hez fűződő hatósági munka
Sopron Megyei Jogú Város közigazgatási területén elhelyezkedő ingatlanok esetében a címadatbázissal kapcsolatos feladatok ellátását Sopron Megyei Jogú Város Jegyzőjének nevében a Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztályán a nyilvántartási ügyintéző végzi. A soproni címek felülvizsgálata már 2015. évben elkezdődött, jelenleg a felülvizsgálandó címek tisztítása, a KCR adatbázis felállítása történik.
A valós címadatok megállapításához sor kerül/került az ingatlan- és lakcímnyilvántartás eddigi adatainak, az ingatlanok tényleges elhelyezkedésének, az ingatlanokon lévő épületek, továbbá az épületeken belül önálló rendeltetési egységek, szintek és ajtószámok megfelelőségének vizsgálatára, fentiekhez szükséges dokumentumok beszerzésére.
A címek tisztítása során ahol szükséges helyreigazítás, módosítás történt/fog történni.
Házszám hiánya esetén a Polgármester hatásköre megállapítani a házszámot, arról döntést hoz. Az erre vonatkozó kérelem a Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési Osztályán nyújtható be.
Új cím képzésére már csak a KCR szabályainak megfelelő módon kerülhet sor!
Társasházak, szövetkezeti házak esetében az albetétek pontos címének megállapítása érdekében szükség van a társasházi alapító okiratra, az épület szintenkénti alaprajzára, helyszínrajzára, a közgyűlési döntés és tulajdonosi határozat becsatolására. Kérjük a társasházak közös képviselőit, hogy jelen tájékoztató megjelenését/átvételét követően haladéktalanul keressék fel az illetékes ügyintézőt a megadott elérhetőségeken ügyfélfogadási időben, és csatolják az általuk képviselt társasház fent felsorolt dokumentációját. (Kiemelten fontos, hogy az alapító okiratokban hivatkozott rajzi részek is csatolásra kerüljenek!)
Címváltozás esetén:
Címváltozással, ha a vállalkozás székhelyének (telephelyének) címe is megváltozik, ezt elektronikusan, ügyfélkapun keresztül a vállalkozás képviselője köteles a cégbíróságnak a változás bekövetkezését követő 180 napon belül bejelenteni, amelyet a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 53. § (1) bekezdése értelmében illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése nélkül lehet megtenni.