![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Ügyintézésre kijelölt szervezeti egység neve:
Neve: Sopron Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Jegyzői Iroda Jogi csoport
Címe: 9400 Sopron, Fő tér 1.
Elérhetőség: postai úton, e-mailen keresztül (jegyzo@sopron-ph.hu) vagy elektronikus kapcsolattartás útján
Elektronikus kapcsolattartás: (KRID azonosító) 106003110 (rövid név) SMJVPH (témacsoport) Egyéb (ügytípus) Egyéb
Ügyintézők, hivatali elérhetőségük:
Fleckné dr. Fekete Judit jogtanácsos
Tel.: (99) 515-276
E-mail: fleckne.fekete.judit@sopron-ph.hu
dr. Pintér Edina jogi szakreferens
Tel.: (99) 515-275
E-mail: drpinter.edina @sopron-ph.hu
dr. Tatár Szabina jogi szakreferens
Tel.: (99) 515-474
E-mail: tatar.szabina@sopron-ph.hu
Ügyfélfogadás
|
|
|
|
Munkaidő |
Ügyfélfogadás |
Hétfő |
7.30 – 17.30 |
13.00 – 17.00 |
Kedd |
7.30 – 16.00 |
nincs ügyfélfogadás |
Szerda |
7.30 – 16.00 |
8.00 – 12.00 és 13.00 - 16.00 |
Csütörtök |
7.30 – 15.00 |
nincs ügyfélfogadás |
Péntek |
7.30 – 13.00 |
8.00 – 12.00 |
A kártérítési kérelem benyújtásának feltételei és menete
Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzata tulajdonában és kezelésében lévő utakkal kapcsolatos „kátyúkárok”, valamint egyéb káresemények rendezése az Allianz Hungária Biztosító Zrt-vel kötött biztosítási szerződés alapján történik.
A kártérítési kérelmet a káreseményt követően haladéktalanul postai úton, e-mailen (jegyzo@sopron-ph.hu) vagy elektronikus kapcsolattartás útján ((KRID azonosító) 106003110 (rövid név) SMJVPH (témacsoport) Egyéb kategória) kell bejelenteni.
Az eljárás illetékmentes.
A kártérítési kérelemben le kell írni a káresemény körülményeit (hol? mikor? hol történt?).
A kártérítési kérelemhez csatolni kell a következő dokumentumokat:
Gépjármű káresemény esetében:
- a károsult személy igazolványának és lakcímkártyájának a másolatát;
- káreseménnyel érintett gépjármű forgalmi engedélyének és törzskönyvének a másolatát;
- a károsult gépjárműről és a helyszínről készült fotókat;
- rendőrség vagy tűzoltóság által történt helyszíni intézkedésről készült jegyzőkönyvet;
- a számla másolatát anyag és munkadíj bontásban, ha nem történt javítás, akkor egy javítási kalkulációt vagy a szemléről készült jegyzőkönyvet.
Ingatlan káresemény esetében:
- a károsult személy igazolványának és lakcímkártyájának a másolatát;
- káreseménnyel érintett ingatlan nem hiteles tulajdoni lapjának a másolatát;
- károsult ingatlanról és a helyszínről készült fotókat;
- rendőrség vagy tűzoltóság által történt helyszíni intézkedésről készült jegyzőkönyvet;
- a számla másolatát anyag és munkadíj bontásban, ha nem történt javítás, akkor egy javítási kalkulációt vagy a szemléről készült jegyzőkönyvet.
Az iratok hiányos vagy elkésett beérkezése esetén a kártérítési kérelem elutasításra kerül.
Az eljárás során minden esetben vizsgáljuk az önkormányzat felelősségét. A kárigény jogalapjának vizsgálata során azt, hogy az önkormányzat tulajdonában vagy fenntartásában lévő útról, vagy ingatlanról van-e szó. Erre vonatkozóan Sopron Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Városgazdálkodási Osztálya állásfoglalást ad. Vizsgáljuk továbbá, hogy a káresemény bekövetkezése részben vagy egészben az önkormányzatnak felróhatóan következett - e be, történt - e mulasztás az önkormányzat részéről.
Amennyiben az önkormányzat tulajdonában vagy fenntartásában van az út vagy az ingatlan, és megállapítható az önkormányzat felróhatósága vagy mulasztása, és jogalapjában a felelősséget elismeri az önkormányzat, akkor a rendelkezésre álló iratokat továbbítjuk az Allianz Hungária Biztosító Zrt. részére.
Az Allianz Hungária Biztosító Zrt. a káreseményt kivizsgálja a rendelkezésre álló iratok és a helyszíni szemle alapján. Amennyiben az Allianz Hungária Biztosító Zrt. a károsult kártérítési kérelmét elfogadja, tájékozatja és egyben a megállapított kárösszeget a károsult részére kifizeti, és egyúttal tájékozatja az önkormányzatot a szerződében foglalt önrész kifizetéséről. Ha Allianz Biztosító Zrt. részéről a kártérítési kérelem elutasításra kerül, az önkormányzat tájékoztatja az ügyfelet az elutasítás okáról.